Café Opera i Stockholm

Café Opera i Stockholm är en av Sveriges mest kända nattklubbar. Kanske är det till och med den allra mest omtalade nattklubben i landet. Såväl svenska kungligheter som internationella kändisar har synts i vimlet på ”Cafét”, som stället ofta omnämns som bland dess stamgäster. Redan från starten 1980 då Café Opera öppnade som ett brasserie med nattklubb var succén ett faktum.

 

Kanske beror Café Operas popularitet på dess läge i en spektakulär kulturminnesmärkt lokal från 1895. Nattklubben är smyckad med vackra målningar av 1800-talskonstnären Vicke Andrén. Andrén är känd för sina takmålningar, det var han som stod för utsmyckningen i Oscarsteatern, Gustaf Vasa kyrka och det van der Nootska palatset. Café Opera har även ett förmånligt geografiskt läge, från dess två inglasade loggior har man utsikt över Kungsträdgården och Stockholmsström.Café Opera i Stockholm 1

 

En annan bidragande faktor till Café Operas popularitet är den känsla av exklusivitet som management-teamet bakom nattklubben lyckats skapa. De har tagit tillvara på influenser och erfarenheter från det internationella nattlivet. För ljus, ljud och service har man hämtat inspiration från ledande nattklubbar i världens storstäder. Man har också genomfört betydande renovationer för att skapa en nattklubb med känsla av lyx och internationell vibe. Med Djs och ett musikval som varierar beroende på kväll i veckan, och som självklart passar den lokala publiken, är Café Opera välbesökt för after work och klubbkvällar.

 

Café Opera ägs av Nobis AB som är en av de större koncernerna inom hotell-, restaurang- och mötesnäringen i Skandinavien. Förutom att det drivs nattklubb i Café Operas lokaler så är det även möjligt att boka lokalerna för evenemang och lanseringar. Närmare 800 personer får plats i den del av Café Opera som hyrs ut för mingel. Man kan även välja att boka den del som kallas för Brass Bar för mindre sällskap. Tack vare sitt läge och spektakulära miljö är Café Opera också en ofta bokad lokal för PR-event, som lanseringar av nya produkter och varumärken.